"Efektywność nastolatka" - program

Program profilaktyczny „ Efektywność nastolatka”

Program dla uczniów III klas gimnazjów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 

 1.Założenia programu

Młodzież dorastając przeżywa kryzys tożsamości i poczucia własnej wartości. Często ma niestabilną, raczej zaniżoną samoocenę, nieumiejętnie broni swoich racji, doprowadzając do konfliktów lub wycofania się z kontaktów. Uczniowie w tym wieku są nadmiernie wrażliwi na krytykę własnej osoby i jednocześnie skłonni do przesadnie silnej krytyki innych, także autorytetów. Często w sytuacji, która wymaga od nich zaprezentowania się, swoich mocnych stron, umiejętności, wycofują się nie wierząc w siebie.

Popadają w zły nastrój – przeżywają złość, smutek, depresję, poczucie winy i z tymi uczuciami nie umieją radzić sobie konstruktywnie. Są bardziej niż dorośli, zwłaszcza w sytuacji obniżonego nastroju, przeżywania porażek, skłonni sięgać po środki zmieniające świadomość, takie jak alkohol, leki uspokajające, narkotyki, dopalacze.

      2.Cele programu

  • Zwiększenie świadomości samego siebie, w szczególności uczuć i nastrojów, myśli w stosunku do własnej osoby i do innych osób
  • Nauka konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, szczególnie z obniżonym nastrojem bez sięgania po środki uzależniające
  • Wzmocnienie poczucia własnej tożsamości, poczucia własnej wartości
  • Zwiększenie umiejętności efektywnego komunikowania się z innymi osobami

                3.Tematyka zajęć           

  • Bliższe poznanie się, budowanie atmosfery bezpieczeństwa
  • Pozytywna autoprezentacja
  • Efektywna komunikacja – komunikaty „JA”
  • Wyrażanie konstruktywnej pochwały
  • Wyrażanie konstruktywnej krytyki
  • Wyrażanie i obrona własnych opinii
  • Przyjmowanie krytyki i pochwały
  • Obrona przed atakiem słownym i krytyką inwazyjną              

                               4. Organizacja zajęć

Zajęcia realizowane są w podziale każdej klasy na 2 grupy, liczące po kilkanaście osób. Dla każdej grupy niezbędna jest osobna sala. Zachęcamy do losowego doboru osób do grup.  Zajęcia trwają 5 godzin lekcyjnych i prowadzone są metodami aktywnymi, z wykorzystaniem zabaw i ćwiczeń psychologicznych, mikroedukacji, dyskusji i modelowania zachowań. Po zajęciach z młodzieżą przeprowadzana jest ankieta ewaluacyjna, której wyniki są opracowywane i przekazywane ze sprawozdaniem końcowym do szkół.

          

SZKOŁA dla rodziców - II edycja

Z radością informujemy, że rozpoczęła się kolejna edycja cyklicznych zajęć dla rodziców uczniów Liceum i Gimnazjum, którzy chcą:

  • zrozumieć swoje dziecko,
  • lepiej radzić sobie z trudnymi sytuacjami,
  • poprawić  relacje nie tylko ze swoim dzieckiem, ale ogólnie w społeczeństwie,
  • czuć się szczęśliwym człowiekiem i spełnionym rodzicem. 

Prowadzący: Magdalena Durka - pedagog

Sprawozdanie przedstawimy w późniejszym rerminie.

W przyszłym roku szkolnym zapraszamy chętnych na kolejną edycję.

Terminy realizacji i prezentacji projektów edukacyjnych

  1. Do .....10. 2017 r. uczniowie powołują grupy projektowe.
  2. Do .....10 2017 r. uczniowie wybierają tematy z zaproponowanych przez nauczycieli lub wybierają swoje.
  3. Termin realizacji 31 marca 2018 r.

Warsztaty

UWAGA RODZICE !!!

Zbieramy grupę chętnych rodziców na warsztaty w roku szkolnym 2012/2013

"Szkoła dla rodziców"

Sprawozdanie z warsztatów 2011/2012 poniżej.

 

Czytaj więcej: Warsztaty

Bezpłatne warszaty dla Rodziców

Informacje na temat warszatów - kliknij na przycisk WIĘCEJ (znajdujący się poniżej)

Czytaj więcej: Bezpłatne warszaty dla Rodziców

Zagrożenie dopalaczami

dopalacze

Psychologiczne aspekty uzależnień   -> prezentacja

Narkotyki. Czy problem może dotyczyć mojego dziecka?   -> dokument w formacie .rtf

Dopalacze i inne substancje - nowe zagrożenie   -> dokument w formacie .pdf

"Dopalacze" Historia problemu i nowe rozwiązania prawne  -> dokument w formacie .pdf

KARAN_działalność 2011  -> dokument w formacie .pdf

Szalvia - działanie  -> film nakręcony amatorską kamerą przedstawiający osobę pod wpływem działania substancji halucynogennej.

Pedagog szkolny

Dyżury pedagogów i psychologa w roku 2017/2018

Drodzy Państwo, stanowimy zespół, który chce kompleksowo zajmować się uczniami, potrzebującymi wsparcia. Niewiele jednak możemy bez Państwa zaangażowania i otwartości na współpracę. Zapraszamy wszystkich tych rodziców, którzy poszukują efektywnych metod wychowawczych, a także tych, którzy zauważają niepokojące sygnały. Postaramy się Państwu pomóc. Można skorzystać ze strony szkoły, gdzie będą zamieszczane ciekawe artykuły i materiały dotyczące wychowania i różnorodnych problemów albo też umówić się na indywidualne konsultacje. (Z uwagi na liczne obowiązki, prosimy o wcześniejszy  kontakt telefoniczny tel. ogólny -  22 7271229 lub 22 7271264  pedagog wew. 47, psycholog wew.35).

MAIL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

PONIEDZIAŁEK WTOREK   ŚRODA    CZWARTEK    PIĄTEK

Magdalena Durka 
terapia pedagogiczna
/pedagog/

8.00 - 12.30 8.00 - 15.30 08.00 - 15.30 8.00 - 15.30 8.00 - 13.00

Katarzyna
Zdulska-Paciorkowska 
SzP kl.VIII d,e, Gimnazjum kl.III
/pedagog/

10.30 - 15.30 10.30 - 14.30 8.00 - 14.30 8.00 - 16.10 10.15 - 15.35

Weronika
Kujda-Malczewska
/psycholog/ 

8.00 - 15.30 08.00 - 13.30 8.00 - 13.30 8.00 - 13.30 8.00 - 11.00

Marta Potoniec

SzP kl. VII i VIII a, b, c, f

/pedagog/

 8.55 - 14.35  9.40 - 14.35  10.30 - 14.35 10.35 - 13.45  8.00 - 10.30 

 

 

 

 


 

Zapraszam Państwa na warsztaty szkoleniowe  2018/2019logo szkola_dla_rodzicow

„Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”

( warsztaty znane w Polsce od przeszło 20 lat)

 Jest to cykl 30 (zegarowych) godzin zajęć, w każdym tygodniu 3 godziny, razem 10 spotkań w godzinach 17.00-20.00 (prawdopodobnie w czwartek). Pierwsze spotkanie po zebraniu grupy. O dokładnym terminie rozpoczęcia warsztatów poinformujemy Państwa odpowiednio wcześniej. Proszę mieć długopis i jakiś notatnik.

Szkoła ta nie tyle uczy metod czy technik, a raczej:

  • Uświadamia rodzicom, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującego, oznacza to, że aby dziecko zmienić, często należy zacząć od zmiany siebie,
  • Ukazuje prawdę, że skuteczne wychowanie nie może mieć miejsca, jeśli wychowujący nie opiera go na jasnym, czytelnym systemie wartości,
  • Uczy rodziców praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi.

 Więcej informacji na stronie

https://programyrekomendowane.pl/strony/artykuly/szkola-dla-rodzicow-i-wychowawcow,22#wiecej-informacji-na-temat-programu

 prowadzące:

Magdalena Durka - pedagog, terapeuta pedagogiczny

Katarzyna Zdulska–Paciorkowska - pedagog

Tel.: 22 7271229 w. 36 lub 47; e-mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


 

Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)

Klasy 7 i Liceum:

Wtorek – 8.00 -8.45 kl. 7e, 7f

Czwartek – 8.00 – 8.45 kl. 1 LO,

                     8.55 – 9.40 kl. 7 d

Piątek  - 8.00-8.45 kl. 7b, 7a (dz.), 7c (chł.)

Gimnazjum:

Poniedziałek – 8.00 -8.45 kl. II a (dz.),  II b (dz.), II c

                            13.45 -14.30 kl. II e, II f

Środa – 13.45 – 14.30 kl. II d, II c

Piątek – 11.45 – 12.30 grupa kl. III e (socjoterapia)

Zajęcia prowadzi Magdalena Durka (pedagog)


 

 

konferencja profilaktyka
 
 
 
 
 
W dniu 04.10.2017 w Piasecznie odbędzie się bardzo ciekawa konferencja pt: "Skuteczna profilaktyka czy wychowanie? - dobre praktyki"
 
Zapraszamy zainteresowanych rodziców na konferencję na temat różnych metod profilaktyki, w szczególności uzależnień od środków odurzających. Możecie Państwo dowiedzieć się od fachowców jak rozmawiać z dzieckiem na ten temat, jak działać, gdy są pierwsze niepokojące sygnały. Zapisy do 1 października.
 
 
 
 

 

 


 

 Kliknij na poniższy link, aby pobrać ćwiczenia do samodzielnej pracy:

Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca.doc

 

UCZEŃ Z DYSLEKSJĄ

W naszej szkole wspieramy uczniów z problemami o podłożu dysleksji rozwojowej (dysortografia, dysgrafia, dysleksja).

 

Mogą oni skorzystać z zajęć w małych grupach prowadzonych przez pedagog M. Durkę, pracować pod okiem polonisty na zajęciach dodatkowych. W prawidłowym rozwoju ucznia dyslektycznego bardzo ważna jest systematyczna praca w domu, np.:

  • praca z tekstem,
  • słownikiem ortograficznym,
  • wypełnianie specjalnych ćwiczeń,
  • trening czytania, itd.

Umieszczamy kilka ważnych informacji, które podniosą świadomość problemu  i  ułatwią dzieciom i rodzicom właściwą pracę.

 

http://www.ptd.edu.pl/o_dysleksji/materialy_do_pobrania

 

Symptomy dysleksji u gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 

1. Język polski

Czytanie: wolne tempo czytania połączone z trudnością jego zrozumienia i zapamiętania; niechęć do czytania długich i grubych

książek.

Pisanie: błędy ortograficzne i gramatyczne; trudności z organizacją tekstu, trudne do odczytania pismo.

2. Matematyka

Arytmetyka: trudności z zapisywaniem i odczytywaniem liczb wielocyfrowych, dodawaniem w pamięci, przekształcaniem wzorów.

Geometria: trudności z zadaniami angażującymi wyobraźnię przestrzenną, niski poziom wykresów i rysunków.

3. Biologia

Trudności z opanowaniem terminologii, systematyki, zapamiętaniem i zapisem reakcji biochemicznych, z organizacją przestrzenną schematów i rysunków.

4. Chemia

Problemy z zapamiętaniem terminologii, danych przedstawionych przestrzennie (na przykład tablica Mendelejewa), błędne zapisywanie

łańcuchów reakcji chemicznych.

5. Geografia Trudności z zapamiętywaniem nazw geograficznych, z rysowaniem i czytaniem map, z orientacją w czasie i przestrzeni.

6.Historia i wiedza o społeczeństwie

Trudności z zapamiętywaniem nazw i nazwisk, zła orientacja w czasie (chronologia, daty) i na mapach historycznych.

7. Sztuka Trudności z czytaniem nut, szczegółowym analizowaniu obrazów, rysowaniem i organizacją przestrzenną prac plastycznych.

8. Wychowanie fizyczne

Problemy z opanowaniem układów gimnastycznych, trudności z bieganiem, ćwiczeniami równoważnymi oraz grami wymagającymi użycia piłki.

Pozaszkolne obszary aktywności

 

1. Życie codzienne

Czynności użyteczne: trudności z wypowiadaniem się, artykulacją złożonych wyrazów, problemy z wypełnianiem formularzy,

prowadzeniem samochodu, zapamiętaniem układów tanecznych, zapamiętywanie nazw i danych – trudności z zapamiętaniem

i dokładnym przekazaniem informacji odebranych przez telefon.

Liczby: trudności z płynnym wymienieniem wszystkich nazw miesięcy,

mylenie numerów autobusów, mylenie kolejności cyfr przy wybieraniu numeru telefonicznego, mylenie dat i godzin.

Orientacja w czasie i przestrzeni: kłopoty z planowaniem, organizacją i zarządzaniem czasem, trudności z odróżnieniem strony prawej od

lewej, problemy z czytaniem mapy i orientowaniem się w nieznanym terenie.

Więcej artykułów…

  1. Terminy zebrań
Loga projektów