Pedagog szkolny

Dyżury pedagogów i psychologa w roku 2020/2021

Drodzy Państwo, stanowimy zespół, który chce kompleksowo zajmować się uczniami, potrzebującymi wsparcia. Niewiele jednak możemy bez Państwa zaangażowania i otwartości na współpracę. Zapraszamy wszystkich tych rodziców, którzy poszukują efektywnych metod wychowawczych, a także tych, którzy zauważają niepokojące sygnały. Postaramy się Państwu pomóc. Można skorzystać ze strony szkoły, gdzie będą zamieszczane ciekawe artykuły i materiały dotyczące wychowania i różnorodnych problemów albo też umówić się na indywidualne konsultacje. (Z uwagi na liczne obowiązki, prosimy o wcześniejszy  kontakt telefoniczny tel. ogólny -  22 7271229 lub 22 7271264  pedagog wew. 47, psycholog wew.35).

MAIL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

PONIEDZIAŁEK WTOREK   ŚRODA    CZWARTEK    PIĄTEK

Magdalena Durka 
terapia pedagogiczna
/pedagog/

8.00 - 15.30 8.00 - 13.00 08.00 - 14.00 8.00 - 14.00 8.00 - 14.00

Katarzyna Zdulska
SzP kl. II, 1,2 LO
/pedagog/

9.45 - 14.30 11.00 - 14.00 7.30 - 14.30 10.35 - 15.30 7.30 - 14.30

Weronika
Kujda-Malczewska
/psycholog/ 

Marta Potoniec

SzP kl. I, IV, VIII

/pedagog/

 11.00 - 16.10  8.00 - 11.30  11.00 - 16.10 11.00 - 16.10  8.00 - 12.00 

Kinga Korzeniowska

logopeda

7.00-900

12.35-13.35

7.00-8.00

9.40-16.30

16.30-17.00 konsultacje dla rodziców

7.00-8.00

8.50-9.35

7.00-11.30

12.35-13.20

7.00-8.45

 


 

 

Z myślą o naszych uczniach podaje poniżej adresy stron internetowych wraz z numerami telefonów do instytucji, gdzie otrzymają profesjonalną, bezpłatną i fachową pomoc.    

Informacje o miejscach pomocy psychologicznej:

•             Powiatowy Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Górze Kalwarii Psycholodzy są dostępni 24 godziny na dobę-7 dni w tygodniu tel pod numerami telefonów: 22/ 757-68-20,  22/ 736-31-21, 798-839-507, 798-896-307  oraz pod adresami e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Recepty dla kentów Poik:

22 757 68 20

22 736 31 21

•             Rejonowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Piasecznie

stałe dyżury psychologów kontakt 22 756 44 55

COVID 19 - wsparcie psychologiczne

dla chorych i ich rodzin, a także dla osób przeżywających kryzys psychiczny

od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 - 16. 00

•             Całodobowy telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111

•             Młodzieżowy Telefon Zaufania

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

czynny od poniedziałku do piątku 8:00- 20:00

• Psychologiczne Centrum Wsparcia dla Rodziców i Uczniów oferuje trzy filary pomocy:

-Wsparcie psychologiczne dla rodziców: Pomoc uruchamiają dwie specjalistyczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne: Uniwersytet dla Rodziców i Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii MOP. Rodzic, dzwoniąc tam, otrzyma wskazówki/porady dotyczące postępowania z dziećmi, które znalazły się w nowej, nieznanej sobie sytuacji (brak zwykłych kontaktów z rówieśnikami, zabaw w przedszkolach, codziennej nauki w szkole, która zastąpiona została w sposób nagły nauką zdalną)

Od poniedziałku do piątku czynne są trzy numery telefonu dla rodziców:

510 205 050 (godz. 9.00-18.00)

519 047 372 (godz. 9.00-14.00)

500 717 258 (godz. 14.00-18.00)

W sobotę i niedzielę 519 047 370 (godz. 10.00–16.00)

•             Fundacja Dajmy Dzieciom Szansę ( dawniej Fundacja Dzieci Niczyje)

tel. 116 111

ze wszystkich telefonów stacjonarnych i komórkowych – bezpłatnie,

czynny od poniedziałku do niedzieli 12:00 – 2:00

kontakt online przez stronę 116111.pl

•             Fundacja Pomocy Psychologicznej i Duchowej INIGO

tel. 797 00 584

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

•             SYNAPSIS

tel. 22 825 87 42

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

•             Komitet Ochrony Praw Dziecka

tel. 22 626 94 19

Warszawa ul. Oleandrów 6; III piętro

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

•             Fundacja Vis Salutis

tel. 888960980

codziennie od poniedziałku do piątku 10:00-18.00

•             Inicjatywa „ Psychologowie dla społeczeństwa” –

bezpłatna pomoc psychologiczna i psychoterapeutyczna

https://www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl    

 


 

konferencja profilaktyka
 
 
 
 
 
W dniu 04.10.2017 w Piasecznie odbędzie się bardzo ciekawa konferencja pt: "Skuteczna profilaktyka czy wychowanie? - dobre praktyki"
 
Zapraszamy zainteresowanych rodziców na konferencję na temat różnych metod profilaktyki, w szczególności uzależnień od środków odurzających. Możecie Państwo dowiedzieć się od fachowców jak rozmawiać z dzieckiem na ten temat, jak działać, gdy są pierwsze niepokojące sygnały. Zapisy do 1 października.
 
 
 
 

 

 


 

 Kliknij na poniższy link, aby pobrać ćwiczenia do samodzielnej pracy:

Tygodniowe ćwiczenia poprawnej pisowni - samodzielna praca.doc

 

UCZEŃ Z DYSLEKSJĄ

W naszej szkole wspieramy uczniów z problemami o podłożu dysleksji rozwojowej (dysortografia, dysgrafia, dysleksja).

 

Mogą oni skorzystać z zajęć w małych grupach prowadzonych przez pedagog M. Durkę, pracować pod okiem polonisty na zajęciach dodatkowych. W prawidłowym rozwoju ucznia dyslektycznego bardzo ważna jest systematyczna praca w domu, np.:

  • praca z tekstem,
  • słownikiem ortograficznym,
  • wypełnianie specjalnych ćwiczeń,
  • trening czytania, itd.

Umieszczamy kilka ważnych informacji, które podniosą świadomość problemu  i  ułatwią dzieciom i rodzicom właściwą pracę.

 

http://www.ptd.edu.pl/o_dysleksji/materialy_do_pobrania

 

Symptomy dysleksji u gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych

 

1. Język polski

Czytanie: wolne tempo czytania połączone z trudnością jego zrozumienia i zapamiętania; niechęć do czytania długich i grubych

książek.

Pisanie: błędy ortograficzne i gramatyczne; trudności z organizacją tekstu, trudne do odczytania pismo.

2. Matematyka

Arytmetyka: trudności z zapisywaniem i odczytywaniem liczb wielocyfrowych, dodawaniem w pamięci, przekształcaniem wzorów.

Geometria: trudności z zadaniami angażującymi wyobraźnię przestrzenną, niski poziom wykresów i rysunków.

3. Biologia

Trudności z opanowaniem terminologii, systematyki, zapamiętaniem i zapisem reakcji biochemicznych, z organizacją przestrzenną schematów i rysunków.

4. Chemia

Problemy z zapamiętaniem terminologii, danych przedstawionych przestrzennie (na przykład tablica Mendelejewa), błędne zapisywanie

łańcuchów reakcji chemicznych.

5. Geografia Trudności z zapamiętywaniem nazw geograficznych, z rysowaniem i czytaniem map, z orientacją w czasie i przestrzeni.

6.Historia i wiedza o społeczeństwie

Trudności z zapamiętywaniem nazw i nazwisk, zła orientacja w czasie (chronologia, daty) i na mapach historycznych.

7. Sztuka Trudności z czytaniem nut, szczegółowym analizowaniu obrazów, rysowaniem i organizacją przestrzenną prac plastycznych.

8. Wychowanie fizyczne

Problemy z opanowaniem układów gimnastycznych, trudności z bieganiem, ćwiczeniami równoważnymi oraz grami wymagającymi użycia piłki.

Pozaszkolne obszary aktywności

 

1. Życie codzienne

Czynności użyteczne: trudności z wypowiadaniem się, artykulacją złożonych wyrazów, problemy z wypełnianiem formularzy,

prowadzeniem samochodu, zapamiętaniem układów tanecznych, zapamiętywanie nazw i danych – trudności z zapamiętaniem

i dokładnym przekazaniem informacji odebranych przez telefon.

Liczby: trudności z płynnym wymienieniem wszystkich nazw miesięcy,

mylenie numerów autobusów, mylenie kolejności cyfr przy wybieraniu numeru telefonicznego, mylenie dat i godzin.

Orientacja w czasie i przestrzeni: kłopoty z planowaniem, organizacją i zarządzaniem czasem, trudności z odróżnieniem strony prawej od

lewej, problemy z czytaniem mapy i orientowaniem się w nieznanym terenie.

Loga projektów